Top
 
23 sty

PILOT czy REZYDENT ???

Nadal spotykam rozżalonych klientów, którzy skarżą się, że na lotnisku musieli poradzić sobie sami…że wykupili wycieczkę objazdową z opieką pilota, ale ten  pojawił się dopiero na miejscu po odebraniu bagaży. Zdarzają się również słowa krytyki dotyczące pobytówek, mówiące o tym, że w hotelu nie było nikogo z biura organizatora i wszystkie formalności w recepcji klienci zmuszeni byli  załatwiać indywidualnie, lub że opiekun na miejscu zapewnił dojazd na lotnisko w dniu wylotu i tam ich zostawił…na pastwę okrutnego losu ! 😉

Skąd te żale?

Różnic między pilotem a rezydentem jest sporo. Poniżej przedstawiam krótką charakterystykę obu funkcji. Przed kolejnym wyjazdem sprawdź proszę lub zapytaj w biurze o szczegóły opieki, którą zapewniamy podczas realizacji wymarzonego wyjazdu. Mam nadzieję, że oszczędzi to ewentualnych rozczarowań i pomoże w wyborze odpowiedniej dla nas oferty, tak by komfort podróży z biurem również uwzględniał taką formę opieki której oczekujemy.

PILOT WYCIECZKI:

* jest odpowiedzialny za realizację programu, czuwa nad jakością świadczonych usług podczas wycieczki
* jest przedstawicielem organizatora, sprawuje  opiekę nad uczestnikami imprezy, a w razie konieczności udziela niezbędnej pomocy
* przyjmuje od uczestników wycieczki zgłoszenia dotyczące ewentualnych uchybień związanych ze standardem świadczeń (dzięki czemu może na miejscu bezpośrednio wpłynąć na ich poprawienie)
* przekazuje podstawowe informacje dotyczące odwiedzanego kraju/miejsca, wskazuje lokalne atrakcje
* posiada wiedzę z zakresu przepisów i reguł zachowań obowiązujących w danym miejscu, a także wiedzy ogólnej oraz udziela na ten temat informacji turystom

uwagi:
* pilot wycieczki nie zawsze rozpoczyna swoją pracę w miejscu zbiórki uczestników wyjazdu, tj. w momencie podstawienia autokaru lub na lotnisku z którego mamy wykupiony wylot. Czasami pilot rozpoczyna swoją prace z grupą dopiero od miejsca docelowego np. odbierając uczestników wycieczki z lotniska na które dolatują turyści, lub dosiada się do autokaru na trasie. Zakres opieki określa organizator. Jeśli jest to dla Ciebie Istotne – zapytaj w biurze!

* pilot wycieczki nie oprowadza turystów po zwiedzanych obiektach, np. po muzeach a jedynie dba o to by grupa stawiła się w wyznaczonym czasie u bram wejściowych, organizuje bilety wstępu, dba o ramy czasowe w których zwiedzanie obiektu musi się zakończyć tak by zdążyć zrealizować wszystkie punktu programu przewidziane na konkretny dzień

REZYDENT:

* jest przedstawicielem organizatora wczasów wypoczynkowych na kierunku wakacyjnym,
* odpowiada za organizację transferu turystów z lotniska do hotelu oraz w drogę powrotną,
* większość biur podróży/organizatorów wypoczynku zobowiązuje rezydenta do organizowania  spotkań informacyjnych na którym rezydent informuje turystów o tym kiedy i jaki sposób mogę się z nim skontaktować oraz przedstawia ofertę wycieczek fakultatywnych które można u niego wykupić
* każdy klient powinien dysponować numerem telefonu do rezydenta (czynny 24h ), by w razie sytuacji awaryjnej mieć możliwość kontaktu z przedstawicielem organizatora, np. w razie  wypadku, doznanych urazów czy też zgubionych dokumentów / kradzieży  –  to właśnie rezydent przekazuje klientom procedurę postępowania, kieruje  do szpitala / odpowiedniej placówki medycznej lub w razie konieczności nadzoruje kontakt z miejscowymi władzami.

uwagi:
* organizacja transferu do hotelu nie oznacza kwaterowania klientów w hotelu ani opieki na lotnisku

Mamy też w ofercie wycieczki, podczas których proponujemy DODATKOWĄ opiekę pilota. Co oznacza, że nawet w przypadku wycieczek objazdowych z transportem lotniczym (EGZOTYKA), zapewniamy opiekę zarówno podczas lotu, nadawania bagażu czy też podczas targowania się przy zakupie pamiątek…jeśli oczywiście jest taka konieczność.
Zapytaj w biurze! 🙂

Niestety, formularz komentarzy jest w tej chwili niedostępny.